Trichy - Reisverslag uit Nāmakkal, India van Paula en Joan India - WaarBenJij.nu Trichy - Reisverslag uit Nāmakkal, India van Paula en Joan India - WaarBenJij.nu

Trichy

Blijf op de hoogte en volg Paula en Joan

16 Februari 2013 | India, Nāmakkal

Vandaag een dagje vrij.
Samen met de Zr naar de stad. Tempels bekijken en India opsnuiven. De Driver rijdt ons en is de hele dag in de buurt. de driver is de chauffeur voor de zusters en daar waar nodig voor de kinderen.
Prachtige tempels gezien hoewel ik me er iets anders bij had voorgesteld. Ik dacht aan een gebouw maar het is een ware stad in de stad. Elke tempel heeft een eigen tempel olifant Dat vindt ik dan weer zielig. hij pakt geld van de mensen aan en zegent je met zijn slurf. Het ziet er gelukkig wel zo uit dat ze " goed" verzorgd worden . Maar ja een olifant hoort niet in een tempel te wonen naar mijn mening.
Lekker in een restaurant gegeten. En wat gedronken want relen maar dorst hadden we. Ook onze voeten waren een beetje heet geworden want ja in de tempels gaan de schoenen uit en er is niet overal schaduw. Zeker niet als je van het prachtige uitzicht wilt genieten boven op het dak.

Veel foto's gemaakt van al de kleuren en mensen om ons heen. Ze willen graag op de foto en soms wordt er gevraagd of wij met hun op de foto willen gaan.
Soms zijn wij de attractie!!
In de middag in de winkels op zoek naar kleding gegaan voor ons en de zr voor de helpers. (zij verblijven in het hostel bij de kinderen en zijn 24/7 beschikbaar.Pff bewondering voor deze meisjes.

Nog wat speelgoed voor de kids en toen weer terug naar het tehuis.
Ik kan je vertellen dat als je hier in de auto zit dat geen pretje is. Ik denk dat ik het niet uitgelegd krijg Hier is een poging: het is een soort race baan waar iedereen toetert om te waarschuwen dat je gaat inhalen er rijden brommers, motoren, auto's, bussen, tractors,os en wagens, er lopen geiten, koeien, voetgangers etc en iedreen passeert iedreen het gaat rakelings langs elkaar heen en in de bebouwde kom gaat het net zo hard. We hebben heel veel engeltjes gehad. Thank God we are back!!
Groetjes Paula en Joan

  • 16 Februari 2013 - 18:06

    Judy:

    Lieve Joan en Paula,
    Klinkt wel heel bijzonder en ook heel ver weg allemaal, de Indiase drukte en gewoonten.
    Alle respect voor jullie daar en zeker weten dat jullie aanwezigheid daar wat betekent, jullie mededogen met de zusters, de helpers en de kinderen zal gevoeld worden.
    Succes met het overdragen van ondersteuning voor de kinderen.
    Jullie zijn zeker een mooie attractie!!!! liefs Judy

  • 16 Februari 2013 - 23:19

    Ginie:

    Lieve mensen,
    Wat bijzonder om zo jullie ervaringen te volgen. Wat zullen jullie overdonderd worden door alle indrukken. Een unieke ervaring. Klinkt allemaal behoorlijk heftig, ben benieuwd naar de foto's straks. Wat een andere wereld. Denk zeker dat jullie aanwezigheid daar gewaardeerd wordt. Joan ik zie jou daar helemaal aan de gang met je humor, waarschijnlijk is dat daar ook nieuw. Toch een soort clinic clown! Ik wens jullie veel kracht, humor, sterkte en relativereingsvermogen. Jullie aanwezigheid zet toch weer allerlei veranderingen in gang, ook al zijn ze misschien soms maar klein. Ik wens jullie daar nog een hele goede tijd, de eerste week zit er alweer op! Liefs Ginie

  • 17 Februari 2013 - 11:31

    Yvonne:

    Eindelijk kans om te reageren, had niet eerder internet.
    Zo te lezen maken jullie veel mee van vrolijk totoverdrietig. Fijn dat jullie elkaar hebben om het te delen en te bespreken. Jullie zijn sterke vrouwen, dus dat komt wel goed.
    Sterkte maar vooal ook geniet ervan, liefs Yvonne

  • 17 Februari 2013 - 11:41

    Toon Heesters:

    He Joan,

    Ik hoor het wel ! Jullie zijn goed bezig daar ! Veel indrukken verwerken , werken , bezinken ?? Geniet er mer van als dat kan ? Ga zo door en maak er nog wat moois van. Gepakt en gezakt op huis aan .

    Heel veel plezier en blijf bij jezelf. Gegroet uit het koude noorden . Toon

  • 17 Februari 2013 - 11:53

    Angelique Pulles:

    hey Joan en Paula,
    wat heerlijk om jullie unieke ervaringen te lezen!!
    en hou zeker die humor erin!!
    ik wens jullie nog veel succes, en een mooie tijd toe.
    en blijf jullie natuurlijk volgen!
    groetjes angelique

  • 17 Februari 2013 - 13:50

    Helen:

    Dit is een bericht van mama via het mail adres van Helen. (mama's mail is not working)

    Jammer genoeg dat ik zelf geen contact met je kan hebben.
    Ik heb net met veel genoegen geluisterd naar jullie berichten tot nu toe,
    die Helen mij heeft voorgelezen via de telefoon.

    Ik denk steeds aan je en zie jou dan daar rondlopen in gedachte, met je grote hart en dat je wel alle kinderen wil omarmen.

    Jullie hebben een prachtige missie. Ik begrijp dat het een hele andere omgeving is dan hier en dat daar heel wat van je gevraagd wordt.

    Heel veel liefs van mij en (hart) warmte. (want van die andere warmte heb je denk ik wel genoeg!)
    ook de groetjes aan Joan

  • 17 Februari 2013 - 13:55

    Helen:

    Dit is nog een bericht van mama via het mail adres van Helen.

    Er zitten nog allerlei vragen:
    Heb je ook privé tijd, of moeten jullie de hele dag bij de kinderen zijn? En ook 's avonds? doei mams

  • 17 Februari 2013 - 14:06

    Helen:

    Hoi lieverds,

    Het tripje van en naar Trichi was een hele vuurdoop zoals jullie het beschreven. Miijn eerste ervaring in India hiermee was dat ook. Het is voor onze begrippen een onbegrijpelijke chaos in het verkeer daar. maar de indiërs denken er toch blijkbaar heel anders over. Leuk dat je nu ook een dagje wat meer aan India hebt kunnen ruiken: tempels zien, mensen kijken, winkeltje kijken en uiteraard ook door mensen bekeken worden.... heel veel liefs Helen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Nāmakkal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

sunday...

16 Februari 2013

Trichy

15 Februari 2013

valentijnsdag

13 Februari 2013

3e dag
Paula en Joan

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 10485

Voorgaande reizen:

01 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

09 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

12 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

07 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

07 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

07 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 Februari 2013 - 01 Maart 2013

Voor Cello naar India, Colourful Children

15 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

15 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: