sunday... - Reisverslag uit Nāmakkal, India van Paula en Joan India - WaarBenJij.nu sunday... - Reisverslag uit Nāmakkal, India van Paula en Joan India - WaarBenJij.nu

sunday...

Blijf op de hoogte en volg Paula en Joan

17 Februari 2013 | India, Nāmakkal

Tsja..zondag , rustdag ???? De zusters gingen zoals altijd naar de kerk...om 8 uur vertrekken vandaag ging Ad ook mee..
Hier in het hostel zijn dan de kinderen die het weekend niet naar huis gaan, dat is het meerendeel, en die worden geholpen door de helpers..
Nou dat was een drukte en een gedoe toen de zusters weg waren, vechten, ruzie, vervelen,etc etc.....Het is erg lastig om hier een oplossing voor te vinden..alle ideen die we hebben kunnen om een of andere reden niet uitgevoerd worden mede omdat je geen idee hebt hoe de dingen hier op het hostel is geregeld maar ook omdat je in een totaal andere cultuur bent waar anders gedacht en gedaan wordt.
Vanmiddag zijn we in alle klassen geweest en hebben een inventarisatie gemaakt van allerlei spel en ontw. materiaal. Morgen starten we met het aangepastte foto communicatiesysteem...
Tussendoor wat ouders ontmoet die op bezoek komen bij hun zoon of dochter,dat was een bijzondere ervaring van hele jonge ouders tot wat oudere. Van Zr Shanti hoor je dan de problematiek van de thuissituatie..zeer complex.
Nu ga ik lekker douchen en even tegen Paula zeggen dat er een lief berichtje van haar moeder op de site staat...
Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties, heerlijk om even weg te kruipen achter de computer, even de berichtjes lezen en even op facebook gluren. Het is hier nu bijna 8 uur...bij jullie is het 4 1/2 vroeger, dus nog een fijne middag dan gaan wij er een fijne avond van maken...Lieve knuffel Joan

  • 17 Februari 2013 - 15:34

    Carolien:

    Tsjonge, tsjonge..... allemaal niet zo eenvoudig om daar werkelijk iets te veranderen. Geen klus voor een week of twee maar meer een jaar of twee. Lijkt mij zo als ik jullie verhalen lees. Heel veel sterkte en probeer te genieten van alle kleine dingen die wel lukken of zorgen voor verandering, c.q. verbetering. Ik bewonder jullie! Dikke kus, Caro

  • 17 Februari 2013 - 17:51

    Tonnie En Marian:

    We hebben je verslag gelezen.
    Het is wel heel erg anders dan in Nederland.
    We kunnen ons wel voorstellen hoe jij je voelt in een moeilijke situatie.
    Probeer het je niet zo aan te trekken en zet het zoveel mogelijk van je af.
    Nog een weekje en dan bijkomen aan de zee.
    Wij denken aan je en steunen je met onze gedachten.

    Veel liefs van ons en Mara en Kim


  • 17 Februari 2013 - 18:04

    Marjolijn Hilbrink:

    Jippie, het is gelukt. Ik heb jullie verhalen kunnen lezen. Wat een belevenis wat jullie daar mee maken. Het zal heftig voor jullie zijn. Maar probeer er ook van te genieten. Elke stapje dat jullie maken voor de kinderen is er 1. Veel plezier. Nog een week en dan lekker nog een weekje bijkomen aan zee.


    Lieve Groetjes Lijn

  • 17 Februari 2013 - 19:37

    Caroline:

    Lieve Joan,
    Wat maak je wat mee en kan me voorstellen dat je je soms ook even machteloos voelt omdat alles zo anders is en de tijd tekort is om dit te leren kennen. Maar alle kleine beetjes helpen het begint bij die bekende druppel... gelukkig heb je ook elkaar.
    Wat een ervaring ook voor jezelf als mens en ik denk ook vaak wat hebben we het goed in bepaalde opzichten in dit natte landje.
    Fijne dagen daar.
    Dikke knuffel en alle goeds van caroline Terpstra

  • 17 Februari 2013 - 22:36

    Astrid Reijmers:

    Hai Paula en Joan,

    ik dacht laat ik eens even lezen hoe ze het daar hebben en ja, wat beleven jullie veel bij de kinderen. Confronterend lijkt me maar jullie aanwezigheid zal vast licht brengen bij de kinderen en de helpers daar. Is het schilderij 'overgekomen' of liep dat ook anders? Hoe dan ook, ik was even in gedachten mee op reis en wens jullie nog veel mooie belevenissen en goede moed toe.

    hartelijke groet, Astrid

  • 18 Februari 2013 - 09:30

    Jacqueline Renders:

    Hoi Joan en Paula,

    Wat indrukwekkend allemaal.
    Denk eraan alle beetjes helpen.
    Hou je taai en probeer van de mooie momenten te genieten.

    Lieve groeten, Jacqueline

  • 18 Februari 2013 - 13:26

    Jvanmil:

    Hoi Joan en Paula, wat boeiend en drukwekkend wat jullie beschrijven!!!Ik kreeg van Len jullie vraag betreft 2 kinderen. Ik zie dat ook andere reactie hebben gegeven.Ik heb via de mail van Paula antwoord gegeven en ook de lijst met sensopatisch spel zit erbij. Heel veel groetjes Jolanda

  • 18 Februari 2013 - 14:48

    Wilma Zwaap:

    Hoi Paula en Joan,
    Wat verkeren jullie in een andere wereld! Zo groot verschil tussen oost en west. Je maakt in die korte tijd ook zoveel mee, kan je volgens mij amper behappen.
    Ik denk dat je vooral niet te veel moet willen. Elke keer dat je een kind aan het lachen krijgt is er weer één en geniet daarvan!
    Ben benieuwd naar jullie vervolgverslag.

    groetjes,
    Wilma Zwaap

  • 18 Februari 2013 - 21:34

    Juliette:

    Hoi lieve meiden, wat fijn om jullie verhalen te lezen en wat moet het daar mooi en moeilijk tegelijk zijn. Zelfs zonder de details beginnen mijn waterlanders al te stromen. Het lijkt me echt vreselijk moeilijk om te doen wat jullie doen. Om blij en vrolijk te zijn met de kinderen terwijl de onmacht als een knoop in je buik ligt. Hoop dat jullie ook genoeg kunnen genieten, van de kinderen, van de mooie dingen van het land. Ik ben benieuwd naar de foto's.Heel veel succes, dikke knuffel, Juliette

  • 19 Februari 2013 - 11:14

    Mieke:

    Hallo Paula en Joan,
    Ik heb net via google earth over Namakkal heen "gevlogen". Ik heb het Namakkal fort op de rots bezocht en de pad naar boven "'gelopen"' waar de geiten over de rotsen klauteren. In de groene vijver, die voor de rots ligt, staat een wit tempeltje? Daarnaast ligt het bus station. Ik vroeg mij af in welke stoffige straat het gebouw van Colourful Children zou staan. Ik was dus, zonder dat jullie dat wisten, even heel "dichtbij". En zo voelt dat ook als je jullie bewogen verhalen leest. Succes met jullie bijzondere taak daar. Lieve groet, Mieke

  • 19 Februari 2013 - 11:55

    Arnet:

    Heej paula en joan,

    Wat een indrukwekkende ervaringen en verhalen.
    Lijkt me zeker moeilijk om al je mooie plannen en ideeën te vertalen naar de cultuur en het systeem daar.
    een uitdaging op zich!
    Nou meiden, ik ben nog steeds kei-jaloers op jullie!!
    Geniet van jullie mooie, bijzondere dagen nog daar en weer veilig thuis!

    Liefs Arnet

  • 19 Februari 2013 - 16:27

    Sonja De Laat:

    Hoi Dames,
    Het is super om te lezen wat jullie allemaal doen. Het mee zoeken en bedenken van oplossingen lijkt me erg fijn, maar als je dan merkt dat het daar dan weer niet kan, lijkt me ook wel weer frustrerend. Probeer van alle dingen die je wel voor de kindjes kunt betekenen te genieten. Het is geweldig mooi wat jullie daar doen! Geniet ervan!
    Groetjes XXX Sonja

  • 20 Februari 2013 - 12:04

    Astrid Van Rosmalen:

    Hey hoi,

    Ik volg jullie en wat maken jullie veel mee!
    Wat een indrukken en emoties voor jullie!
    Super hoe jullie het doen en met die humor komt het wel goed
    Hou je taai en vooral nog heel veel succes!!!!

    Groet Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Nāmakkal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2013

sunday...

16 Februari 2013

Trichy

15 Februari 2013

valentijnsdag

13 Februari 2013

3e dag
Paula en Joan

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 10551

Voorgaande reizen:

01 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

09 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

10 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

12 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

17 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

07 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

07 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

03 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

07 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

08 Februari 2013 - 01 Maart 2013

Voor Cello naar India, Colourful Children

15 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

15 December 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: